Förberedelse för diskmaskin

Hej! Jag har tänkt införskaffa mig en diskmaskin. Installationen står jag självklart själv för.

Dock så har jag bara en kopplingsdosa med kabel under diskhon. Min fråga är om Roslagsbostäder skulle kunna hjälpa till med förberedelse för diskmaskin? Alltså installation av vägguttag. Eller måste jag själv anlita en elektriker?

Kommentarer

  • Hej!

    Då diskmaskin samt tvättmaskin sällan är standard i våra lägenheter ligger ansvar och kostnad på hyresgästen. Du måste därför själv kontakta behöriga hantverkare när det gäller installationen. Detta för att din självrisk ska gälla om olyckan är framme.