Får man grilla på sin balkong / uteplats?

Hej!

Jag undrar om man får grilla på sin balkong eller uteplats?

Mvh
Eva

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Sedan maj 2021 tillåter vi att man får grilla med el-grill på sin balkong eller uteplats.

    Om du har en kol-eller gasolgrill får dessa inte grillas med på balkongen eller uteplatsen, pga brandrisken. Använd gärna gemensamma grillplatser på de gårdar där det finns. Du kan också ta med en egen grill till gården. Tänk dock på att kontrollera vindriktning och avstånd till grannarna. För att undvika brand – placera grillen långt ifrån fasaden och se till att den är ordentligt släckt innan du lämnar den.

    Läs mer här:

    Nu är el-grill tillåtet på balkong och uteplats - så länge det inte stör grannarna.

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare
    (Uppdaterad )