Får jag renovera lägenheten själv?

Hej!

Jag tänkte göra om lite i min lägenhet och undrar hur mycket man själv får göra utan att bli återbetalningsskyldig? Behöver jag fråga er innan jag gör om?

Kommentarer

  • Hej,

    Bygg inte om, flytta inte dörrar, fasta väggskåp m.m i lägenheten utöver vad hyreslagen och Roslagsbostäder medger. Montage av duschväggar eller duschdörrar i badrum är exempelvis inte tillåtet. Självklart finns det saker du själv får göra i din lägenhet, tex måla eller tapetsera väggarna, men tänk på att det ska vara fackmannamässigt utfört och i en kulör som även passar nästa hyresgäst, annars kan du bli debiterad den dagen du flyttar.
    Är du osäker på vad du får och inte får göra om i din lägenhet, ring förvaltaren som har hand om ditt område.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare