Hur gör man om man vill byta sin lägenhet?

Hejsan!
Vi väntar tillökning och behöver byta till större bostad.
Är det endast via Bytestorget man kan annonsera om byte, eller finns det andra tillvägagångssätt för oss som redan hyr inom RB?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Grattis till tillökningen!

    På vår hemsida finns endast Bytestorget där du som hyresgäst kan lägga ut din lägenhet. Då kan hyresgäster hos Roslagsbostäder söka, men även de som hyr en lägenhet hos ett annat fastighetsbolag kan göra en intresseanmälan. Du kan också givetvis göra intresseanmälan om du hittar något objekt som är intressant.
    Förutom Bytestorget kan du exempelvis lägga ut egna annonser i tex tidningar.

    När du hittar någon att byta med måste ni lämna in en ansökan om lägenhetsbyte till oss.

    På vår hemsida kan du läsa mer om hur ett lägenhetsbyte går till samt om de nya lagar och regler som trätt i kraft.

    Lycka till!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare