Finns inte Bytestorget kvar?

Har bytestorget försvunnit? Kan inte hitta det på nya hemsidan. Om det försvunnit hoppas jag att det kommer tillbaka 😊
JL

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, tyvärr finns inte Bytestorget kvar på nya Mina sidor. De flesta hittar byteslägenheter på sociala medier, som tex olika facebook-grupper. Välkommen in med din ansökan när du hittat någon att byta med.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Superdåligt... Trodde Roslagsbostäder uppskattade att det sker en viss typ av internt byte.
    Alla har inte social medier och man vill kanske inte flagga för andra att man önskar byta boende. Nä här borde man tänka ett varv till..
    carina valsjö
  • Hej,

    Tack för din synpunkt.

    Ja, tyvärr följde denna funktion inte med till nya Mina sidor. Vi upplever inte att våra hyresgäster har svårigheter att hitta någon att byta med så det verkar fungera väl ändå.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Jätte dåligt beslut. Vi vill ha Bytestorget tillbaka 🙁
    S
  • Hej,

    Vi förstår att en del vill ha Bytestorget tillbaka. Som jag skrivit ovan finns den funktionen tyvärr inte kvar på nya Mina sidor men vem vet vad som händer i framtiden.
    Så länge tipsar jag om att använda de olika grupperna på sociala medier. Vi får in flera bytesansökningar varje månad och då har de hittat varandra där i de olika grupperna.

    Glad påsk!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Tänker att det inte kan vara ngn större administrativ åtgärd som RB behöver avsätta tid till. Då bytestorget var en service till oss som redan är RB hyresgäster o som vi kunde annonsera internt. Är det inte även för RB intressant att vi inom RB kan byta med varann. Att tvingas ut på andra sidor är en tycker jag märklig förklaring.

    carina valsjö
  • Hej igen,

    Jag förstår hur du menar men tyvärr är det inte Roslagsbostäder som kan påverka det, det är Momentum som tagit bort den funktionen och det är dem som gör Mina sidor som vi använder oss av.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.