Får vi borra och sätta skruv i betongväggen?

Vi har två höga skåp som borde säkras i vägg. Vår plan var att placera dem utefter långvägg i vardagsrummet. Nu är dessa båda väggar i betong.
Får vi borra och sätta skruv i betongväggen för att säkerställa att högskåpen inte riskerar falla utåt/framåt?

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.
    Jag du får borra i betongväggen. Du ska kunna ha ett bekvämt liv under många år i din bostad. Det man ska tänka på är att om det blir många stora hål på en och samma vägg kan man bli ersättningsskyldig vid avflytt. Ommålning/omtapetsering av vägg eller rum kan komma att krävas. Med många hål räknar vi med fr 6-8 hål.

    Med vänlig hälsning
    Tina