Kan jag få hjälp med duschvägg till mitt badrum?

Hejsan..
Jag skulle vilja fråga fall man skulle kunna få upp någon typ av duschvägg.
Anledningen till att jag frågar är för att jag tänkt införskaffa mig en tvättmaskin.
Duschväggen behöver inte vara så stor utan bara så att den skyddar maskinen.

Tack i förhand.

MVH Mike

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Det går bra att montera duschväggar/skiljeväggar, dessa får dock inte skruvas fast i tak/golv/vägg. Man får inte punktera tätskiktet i våtrummet.
    Det finns modeller som tex går att spänna upp mellan tak och golv.
    Roslagsbostäder tillhandahåller inte dessa, köp och montage utförs av dig som hyresgäst.
    Tänk på att det ska återställas till ursprungligt skick den dagen du eventuellt flyttar från lägenheten.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Hejsan igen..
    Tack för svaret. Kan man få hjälp med att sätta ditt en ny kontakt för tvättmaskinen.
    Jag behöver en stickkontakt. Jag kan köpa men behöver hjälp med att montera den.
  • Hej igen!

    Då tvättmaskin sällan är standard i våra lägenheter ligger ansvar och kostnad på hyresgästen och det är inget Roslagsbostäders personal kan hjälpa till med. Du måste därför själv kontakta behöriga hantverkare när det gäller installationen. Detta för att din självrisk ska gälla om olyckan är framme.

     Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare