Vad räknas som en godkänd flyttstädning?

Hej!

Jag flyttar ut ur min lägenhet snart och jag undrar hur pass noggrant jag behöver städa ur lägenheten för att det ska vara godkänt?

Kommentarer

  • Hej,

    Hur man städar noggrant kan tolkas olika så därför får man, tillsammans med avflyttningsbekräftelsen, en broschyr som heter "Till dig som flyttar". I den står det utförligt vad man ska tänka på när man flyttstädar. Tex ska man dra fram spisen, rengöra köksfläkten och frosta av kyl och frys osv. Glöm inte att tömma och sopa ur eventuellt förråd.

    På baksidan av broschyren finns en checklista som man ska gå efter så man inte missar något när man städar.
    Om lägenheten inte är tillräckligt städad anlitar Roslagsbostäder en städfirma och du får då stå för hela den kostnaden.
    Vi har förhandlat fram en rabatt på flyttstädning genom flera städfirmor i kommunen för er som vill anlita städare och slippa städa själva, läs mer på vår hemsidan: roslagsbostader.se/information/flyttstadning/.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare