Är det någon speciell kö till Bålbro? Vem får förtur?

Är det en egen kö för nyproduktion eller är det samma kö för de här lägenheterna som den jag redan är registrerad i?

Får de som redan hyr av er förtur till en ny lägenhet i Bålbro?

Kommentarer

  • Nej det finns ingen speciell kö för Bålbro eller nyproduktion. Roslagsbostäder har bara en enda kö för alla bostäder. Det finns andra bostadsbolag som jobbar med olika köer och förturer av olika slag (exempelvis 55+ kö, studentkö osv) men hos Roslagsbostäder samlar du ett poäng per dag i kön som kan konverteras till ett förstahandskontrakt i alla våra bostäder.

    Roslagsbostäder tillämpar inte heller någon förtur. Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag och därför har vår ägare Norrtälje kommun ett mindre antal reserverade lägenheter i beståndet.

    Om du är intresserad av nybyggd hyresrätt så rekommenderar vi att du loggar in på Mina sidor för sökande och klicka i att du är intresserad av just nyproduktion. Då får du ett mail när en ledig lägenhet kommer ut, och när intresseanmälan för Bålbro öppnar.

    Gör så här:
    Under rubriken Mina profiler och Lägenhet trycker du på den röda knappen där det står Ändra. Sen klickar du i de områden du vill få förslag på samt nyproduktion (som kan vara över hela kommunen)

    På Mina sidor för sökande kan du välja områden du är intresserade av samt nyproduktion. Då får du ett mail när en ledig lägenhet kommer ut som matchar ditt val.

    Roslagsbostäder