Är det bedragare som ringer?

Det ringde en man från en firma och sa att han skulle boka in en besiktning av min ventilation. Jag tyckte det verkade lite skumt för ni brukar ju alltid kontakta oss själva vid såna här åtgärder i lägenheterna. Vad är det som gäller?

Kommentarer

  • Tack för din fråga och att du är så uppmärksam. Tyvärr förekommer det bedrägerier och det är jättebra att du kontaktar när du blir osäker.

    På den här sidan kan du läsa alla våra upphandlade entreprenörer som vi samarbetar med. Om du har en pågående serviceorder kan de ringa dig för att boka en tid för att komma och åtgärda felet, men de kommer inte kontakta dig utan att du först gjort en felanmälan.

    Vi genomför besiktningar av ventilationer i fastigheter och inför det får ni en lapp brevlådan från Roslagsbostäder som beskriver hur det kommer gå till.

    Vi uppmanar alla hyresgäster att vara vaksamma om personer från företag som vill sälja tjänster i form av exempelvis TV-abonnemang, ventilationskontroll eller brandsäkerhet kontaktar er. Ofta påstår försäljaren att det är en tjänst som måste köpas vilket inte stämmer.

    Om något ska utföras i din lägenhet kontaktar vi på Roslagsbostäder alltid dig innan. Om du vid något tillfälle blir osäker är du välkommen att kontakta oss på telefon 0176-207500.
    Roslagsbostäder