Varför har ni gjort om er müsli?

Våra kunder är mycket pålästa och uppmärksammar snabbt förändringar, det gillar vi! ?

Du har säkert lagt märke till att vi taget mer av något och mindre av annat som givetvis är högst individuellt vad man tycker om det.
Självklart fortsätter vi med att INTE tillsätta något socker eller tillsatsämnen!

Så här utvecklar vi våra müsli:

  • Mycket är baserat på vad våra konsumenter tycker men också för att nå våra högt uppsatta hållbarhetsmål inom Paulig, som äger varumärket Risenta.
  • Vad gäller smak, genomför vi sensoriska tester vid alla förändringar för att säkra att våra produkter blir just bättre.
  • Vi har fått input från många konsumenter att de tidigare upplevde att en del müslin gav ett lite för hårt tuggmotstånd och att de därför själva spädde ut  med gryn.  

    I ”Mandel & Hasselnöt” är det fortsatt samma mängd hasselnötter men vi har minskat mängden mandel och fröer något.

    I ”Crispy Tranbär” är det fortsatt samma mängd tranbär men vi har valt att byta till en variant som ger en god syrlighet. Vi har valt att minska mängden fröer, men müslin har fortsatt sin härliga krispighet.

    I ”Kokos & Hasselnöt” har vi minskat mängden nötter och frön något, medan vi har valt att lägga till mer av de härliga kokosflingorna. Den nya produkten har varit uppskattad bland konsumenter i de tester som vi har gjort.





Pia Konsumentkontakt
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.