Torkade röda linser

Hej,

Jag har en fråga om era torkade röda linser som jag och min familj älskar och använder ofta.
Nu är det så att jag har en dotter som är extremt känslig mot vete, varför vi kämpar mycket med att försöka vara pålästa och hitta livsmedel som känns säkra för henne att äta.
Jag läste att det är mycket vanligt att man växelbrukar linser och bönor med vete och att det därför kan finnas risk för kontaminering från fält.
Kan det vara så även med era röda linser? Kan ni garantera att de inte innehåller vete så vi kan känna oss säkra framöver?

Mvh
Mathias
Mathias Sjöström

Kommentarer

  • Hej Mathias,

    För att svara på din fråga - nej, det kan vi tyvärr aldrig garantera.

    vänligen
    Linda
  • Hej!

    Jag heter Emma och har också en fråga om era röda torkade linser. Jag undrar vart de är odlade för jag kan inte hitta någon info om det?
    Emma Rosgardt
  • Hej Emma,

    våra röda linser kommer från Kanada.

    vänligen
    Linda