Jag upplever att min müsli nu har blivit dyrare?!

Våra kunder är mycket pålästa och snabbt uppmärksammar förändringar, det gillar vi!

Ja, Risentas nya Müsli har i vissa fall blivit dyrare.

Vi ser kontinuerligt över vårt prisläge och då vi nu gick igenom hela Risenta-sortimentet fann vi behov av att höja priset på några av produkterna, helt enkelt för att de ska bli tillräckligt lönsamma för oss att producera. Hög kvalité på råvarorna och bättre förpackning kostar lite mer för oss att ta fram. Alternativet hade varit att ta bort produkten helt från hyllan, men det vill vi förstås inte.

Vi är dessutom väldigt stolta över att våra produkter produceras i Sverige och det vill vi så klart fortsätta med. ?

Pia Konsumentkontakt

Kommentarer

  • Hej!
    Har i vissa fall blivit dyrare är väl årets underdrift. Tranbär och Krisp som nu har bytt namn till Crispy Tranbär har minskat innehållet med Tranbär från 5 till 4% men kilopriset har höjts från 58 kr/kg till 114 kr/kg. Närapå en fördubbling av priset!
    Detta är väl verkligen att underskatta konsumenterna genom att minska innehållet i förpackningen från 550g till 350g och ej höja priset så mycket och på så sätt få det se ut som en mindre höjning.
    Skamligt agerande! Synd på en bra produkt.
    Jag kommer välja en annan klart billigare produkt.

    Mvh Anders
    Anders ADOLFSSON
  • Hej Anders

    Bra Anders, du är uppmärksam! Med all förståelse till att man reagerar på prishöjningen av vår Müsli Crispy Tranbär.

    Just vår Tranbär & Krisp-müsli sålde vi tidigare med 0% lönsamhet. Det var alltså från början satt ett för lågt pris på denna baserat på ingredienserna, så därav är receptet nu omgjort och prisökningen på denna müsli har därför blivit markant i och med nylanseringen.

    Då denna müslisort var mycket omtyckt och vi ville inte ta bort den ur vårt sortiment, så därför finns den kvar, nu med ett högre pris.

    Självklart är du välkommen att ha dina egna synpunkter och välja de produkter du själv tycker bäst om. Vi tackar för din feedback och kommer ta med oss den i vårt arbete framåt.
    Pia Konsumentkontakt
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.