Kan man använda gammalt mandelmjöl?

Hej
Hittade två oöppnade påsar med mandelmjöl i skafferiet. Den ena med BF november och den andra BF maj. Går mjölet fortfarande att använda?
Mvh

Emelie Hansson

Kommentarer

  • Hej,

    Vi
    garanterar att produkten är bra fram till bäst före datumet. Ofta kan man äta
    produkten även efter bäst före datumet är passerat. Tänk på att smak och näringsvärden kan vara sämre.

    Då mandelmjöl är en produkt med relativt mycket fett så kan det hända att det har härsknat. Detta beror på att
    syret i luften bildar ämnen tillsammans med fettet som smakar och luktar illa.

    Du kan alltid prova att lukta på mjölet, och sedan smaka om det luktar okej. Luktar och smakar det okej, så är det förmodligen det.

    Lycka till!

    Olivia