100% Klimatkompenserad

GRÖN PLANET
-Ett självklart val för oss

Vi vill ta ansvar för hela kedjan

Även om våra produkter har betydligt mindre klimatpåverkan än det mesta du kan stoppa i dig går det inte att undvika att även dessa behöver odlas, transporteras och förpackas för att nå dig i butiken. Vi tycker så här; man ska leva på räntan från jordens resurser, inte av kapitalet. Därför är det självklart för oss att återinvestera för den klimatpåverkan som vår verksamhet faktiskt har, hur klimatsmarta vi än försöker vara från början.

En ny märkning
Vi vill ta ansvar för hela kedjan från plantering av frön till en färdig Risentaförpackning i din butik, 100% klimatkompensation helt enkelt.

LÄS MER
Olivia

Kommentarer

  • Hejsan, tänk på en sak.
    Ni säljer pasta som är gjord på Soja bönor.
    Eftersom soja bönor är den största orsaken till att regnskog skövlas och därmed djur utrotas, varför använda sojabönor då, eller ser ni till att soja bönorna inte har nån påverkan på djur och natur?

    Love
  • hej Love,

    Sojabönorna som vi använder kommer från Kanada och Bulgarien.

    Vi jobbar även med att klimatkompensera, i Mexiko bidrar vi till att beskoga skövlade områden så att molnregnskogen får finnas kvar. Scolel´te Mexiko är ett Plan Vivo-projekt och ligger i skogarna i Chiapas- och Oaxaca regionerna i södra Mexiko. Målet med projektet är bland annat att förhindra avskogning samt beskoga skövlade områden och utbilda bönderna på ett sådant sätt att jord- och skogsbruk blir långsiktigt hållbart. Då många av våra råvaror kommer från Sydamerika kändes det också naturligt att stötta projekt där. I Peru bidrar vi till att bevara regnskogen som är i utkanten av Amazonas.

    vänligen
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.