Riksbankens debattartiklar

Hej! Jag ser att ni har publicerat debattartiklar på er hemsida skrivna av representanter för Riksbanken som daterar tillbaks till 2018. Förändrades Riksbankens uppdrag 2018 vilket medgav att dessa representanter tilläts skriva debattinlägg eller har ni bara valt att inte publicera artiklar som går längre tillbaka?
Jessica Gustafsson

Kommentarer

  • Hej, förmodligen har det med en omgörning av webbplatsen som ägde rum 2018 att göra och innan dess publicerade vi inte debattartiklar på vår egen sajt. Däremot skrevs det debattartiklar av medarbetare på Riksbanken även tidigare som publicerades på tidningars debattsidor (men alltså inte på vår egen webb) så det har inte med något förändrat uppdrag att göra.

    Mvh

    Riksbankens kommunikationsenhet
    Erik Kommunikatör