Pengar respektive elektroniska pengar

Hur definierar Riksbanken pengar respektive elektroniska pengar?

Kommentarer

  • En definition av vad pengar är kan du exempelvis se i publikationen Den svenska finansmarknaden: i fördjupningsrutan ”Vad är pengar” på sidan 64.

    Begreppet elektroniska pengar används ibland ”slarvigt” för alla former av pengar som inte är kontanter men en korrekt definition av elektroniska pengar kan du se i lag (2011:755) om elektroniska pengar.

    Läs mer: E-krona

    Läs mer: Vad är pengar?
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.