Kan banken bestämma hur mycket pengar jag får ta ut?

Kan banken bestämma hur mycket pengar jag får ta ut från mitt konto?

Kommentarer

  • De flesta banker har någon form av restriktion kring hur mycket pengar man får ta ut utan att föranmäla sitt uttag. Men även när du föranmäler kan det finnas gränser för hur mycket du får ta ut åtgången, vilket gör att du kan få hämta ut pengar flera gånger om du ska ta ut stora belopp. Banken har rätt att sätta villkor för sina tjänster.

    Det bästa är att du kontaktar din bank innan du ska göra ett uttag för att ta reda på vad som gäller.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.