Vad betyder "Fel på RF / RF förlorad"?

Hej,
Jag har Clever Touch E 4 installerat i sommarhuset. I dag försökte jag ställa in värmen hemifrån. Fick då felmeddelande fel på RF och RF förlorad. Vad betyder detta och vad göra? Anläggningen har fungerat c:a 5 år.
Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning
Ulf Stridh

Kommentarer

  • Hej Ulf
    Oftast när det är 2 meddelande i samma rum, så är det "Fel på RF" och "RF förlorad" och då är det en radiator som tappat kontakten med Touch E3.
    Det kan kopplas ihop automatiskt igen, men om felet är bestående så måste man para ihop radiatorn med Touch E3 igen manuellt.
    Om det är så att det felet kommer tillbaka kan det vara fel på radiatorns termostat och då kontaktar du en elektriker med firma så hjälper de dig vidare med byte av termostat.

    Joakim Tech Support El Nordic