Hur räknar jag ut värmebehovet i ett rum?

Hej! Jag behöver hjälp med att välja vilken modell av thermopanel v4 plan jag ska välja för vårt sovrum. Vårt nuvarande element är 10x 50 x 136 cm och sitter under ett stort fönster.
Vi funderar på TP11 eller TP21 eller TP22. Vilken funkar för ett rum som är 3,40 x 3,30?
/Tomas

Tomas

Kommentarer

  • Hej Tomas!
    Tack för din fråga.

    Ut efter måtten du skrev så skulle jag säga att en TP22 513 passar. Den ger ca 970 W

    Men det man också behöver tänka på är värmebehovet.
    Här på länken nedan kan du beräkna värmebehovet, utifrån olika rumsspecifikationer.

    Beräkna värmebehovet

    Ha en fin dag!
    Hannah Sales and Customer Support