Skillnaden mellan Evosense, DTW och ENTL

Hej!
Vi bor i en liten villa (90 kvm + 70 kvm källare) med vattenburen värme, ansluten till fjärrvärme. Termostaterna på radiatorerna börja lägga av, så vi ska anlita en rörmokare för att byta dem och även ventilerna "innanför". De flesta av radiatorerna verkar vara från när huset byggdes (1948), någon från när det byggdes till (1972) och någon har vi fått ditsatt, så den är bara några år. Vi har läst att MMA:s termostater håller bra kvalitet, så vi är inne på att se till så att det blir MMA-termostater. Alltså tittade jag på ert sortiment, men jag begriper inte vad skillnaden är på de olika termostaterna. Jag hittar tre varianter Evosense, en DTW och en ENTL, men jag fattar alltså inte vad det är för skillnad på dem. Kan ni förklara?
Mvh, Karin
Karin Stenholm

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.

    Vår "vanligaste" termostat med mest funktioner är Evosense, den fungerar på samma sätt som DTW men har några skillnader:

    * den kan max och min begränsas
    * reagerar snabbt
    * har miljöklassning i Sunda Hus
    * tillverkas med lågblyad mässing.

    ENTL används när radiatorn sitter så placerad att termostaten inte känner rumstemperaturen om den monteras på radiatorn exempelvis vid inbyggnad. Känselkroppen flyttas då från radiatorn och styr radiatorn via ett kapillärrör.
    Jonas