Termostat - MEC reservdel

Hej? Jag har ett antal LVI MEC 505, både 400V och 230V. Nu har ett av de 230V slutat att fungera, dvs. ”Tilllampan” som normalt lyser grönt vid termostattillslag lyser grönt hela tiden men radiatorn är kall. Jag misstänker starkt att termostaten lagt av. Kan man (elektriker) beställa termostat från er? Med vänlig hälsning, Magnus Köhl
Magnus Köhl

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    Det stämmer, du kan vända dig till en installatör med elfirma eller en elbutik och få pris på vad det kostar att få en termostat bytt.
    Du uppger att du har en MEC 505 400v så de kan beställa.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Sales and Customer Support
  • Hej Kristina, jag har haft svårt att få fram pris via elektriker - kan du hjälpa mig med en ungefärlig kostnad för en ny termostat till ett MEC 505 500w/230V. Så att jag kan ta ett vägvalsbeslut om att reparera eller köpa nytt. Tack på förhand! Magnus
    Magnus Köhl
  • Hej.
    Kostnaden vad elektrikern ska ha för att byta termostaten är tyvärr omöjlig för oss att svara på.

    Joakim Tech Support El Nordic
  • Hej Joakim, det har jag full förståelse för. Det jag försöker förstå är ved ersättningstermostaten kostar, exklusive arbetet. Har du något riktpris? Med vänlig hälsning, Magnus
    Magnus Köhl
  • Hej.
    Vi har inga riktpriser. Bara netto försäljningspriser till våra köpande kunder.
    Joakim Tech Support El Nordic