Stänga av vattenanslutning? Gammal AGA/TP

Skall hjälpa till att hänga av en gammal TP-radiator med vad jag tolkar har ett TP/AGA-koppel med blå plutt. Går det att stänga vattenanslutningen så att radiatorn temporärt kan hängas av för tapetsering av väggen bakom?
Gunnar Lennermo

Kommentarer

  • Hej Gunnar,

    Tack för din fråga.
    Kopplet har ingen inbyggd avstängning.
    Bakom den blå plutten sitter bara en omställning mellan 1-och 2-rörs.

    Sitter det inga separat avstängningsventiler får man tappar ner systemet.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support