Vad är skillnaden på comfort och eco i appen när man ställer in program-styrning för element?

Vad är skillnaden på comfort och eco i appen när man ställer in program-styrning för element?
Robert

Kommentarer

  • Hej Robert,

    Eco står ovanför iconen som är en måne, reducerat läge.
    I den nya versionen av mjukvara på touchen kan du flytta graderna i Comfortläget ner till grader under 10 och som högst till 30 grader.
    Innan fungerar det inte så, utan skulle man ha lägre grader än 16 fick man byta läge från Comfortläge (solen) till Eco/Reducerat läge (månen) och sätta det på tex 14 grader.
    Reducerat läge( månen) använder man när man inte vill ha full värme men inte så låg temp som frosskydd 7-10 grader och detta gäller alla våra radiatorer.

    Men när du är uppkopplad till Touchen kan du ha din radiator i Comfortläge och ändå sänka värmen till tex 12-14 grader, alltså du behöver inte använda Reducerat läge.

    Har du några frågor eller om jag har varit oklar, kontakta oss gärna på vår kundsupport

    Mvh
    Kristina