Service av Yali G

Hej!

Vet ni var jag kan vända mig i Södra Stockholm för service på ett Yali G-05 12 230 10 1? oljefyllt element på 1000W, drygt 10 år gammalt gissningsvis. Elementet har plötsligt slutat fungera så antar att det är någon sorts elfel på termostaten.

Vänliga hälsningar
Hans

Kommentarer

  • Hej Hans.
    Du kan vända dig till en elektriker med firma så kan de hjälpa dig.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Okej, tack, då får jag leta vidare själv. Vad rekommenderar ni som ersättning i nuvarande sortiment om elementet inte går att reparera? Vill ha något med liknande effekt (230v 1000w) och samma mått (höjd 50 cm, bredd c:a 110 cm) och funktion, för att passa in bland kvarvarande element.
    mvh/Hans
    Hans
  • Hej.
    Då ligger Yali Comfort närmast till hands.
    https://www.purmo.com/sv-se/produkter/rumsapparater/elvarme/elradiatorer/oljefyllda-elradiatorer/yali-comfort

    Den med E-nummer 8501032 är på 1000W 500mm x 1050mm
    230V
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Tack, vad bra, våra elment idag är fast installerade med kopplingsdosa, behöver denna bytas ut av elektriker om vi byter elementet mot 8501032? Eller är det samma kontakt/dosa och bara att koppla in i den gamla?
    mvh/Hans
    Hans
  • Det beror lite på hur gammal radiatorn är.
    2011 byttes väggdosan och snabbkontakten till en snarlik men annan variant. Men när man köper Yali Comfort följer det med en ny väggdosa.

    Joakim Tech Support El Nordic
  • Okej, elementen satt på plats när vi köpte lägenheten så har inte info om det. Går det att se på bifogade bilder om det är samma kontakt/dosa?
    /Hans
    Hans
  • Du har den gamla dosan.
    Joakim Tech Support El Nordic