Vad är det för skillnad på radiatorkopplet Flex, och Evoflow?

Hej. Vad är det för skillnad på radiatorkopplet Flex, och EvoFlow?
Hur ser jag skillnad utvändigt? Jag har grå kåpa där termostaten ska sitta, och märkningen VR.
Jag ska balansera mina element och ska beställa verktyg, men såg att det är olika tavlor för FV5 och FV22. Nyckeln är ju densamma.

Vad rekommenderar ni för värden på inställningen? Elementen är av modell Compact, uppvärmning bergvärme, termostater EvoSense.
Element storlek:
500*800 (4 st i slinga, egen)
500*1200 (2st)
500*1600 (1st, går i egen slinga ihop med 500*1200 elementena)

// Roy
Roy Forsblom

Kommentarer

  • Hej Roy,

    Tack för din fråga.
    Står det VR och kåpan är grå är det Flex-kopplet.
    Evoflow står det Evoflow på och det är en vit kåpa.

    Vad gäller inställning är det tyvärr jättesvårt att säga då vi inte vet hur systemet ser ut för övrigt.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support