Byta Radiatorer / 1 rör-system / Kallras

Hej! Har ett hus byggt 1982 med vattenburen värme , 1-rör system och bergvärmepump.
Radiatorerna på övre plan är sedan 1982. Med givna förutsättningar , är det dags att byta radiatorerna ? Vilka av era produkter är lämpliga ?
Fråga 2 : Vi har bytt ut vanliga fönster mot fönster som går från golv till tak i vardagsrum och matsal. Det är 2 st fönster / rum bredvid varandra , varje fönster är 100 cm brett. Vi har då varit tvungna att ta bort 2 st radiatorer för att få plats med fönstren.
Vi har nu , naturligvis , fått ett kallras vid fönstrena. Är det ett bra val att montera tex Aquilo i golvet framför fönstren? I första hand för att slippa kallraset.
Mvh Henrik
Henrik Strömgren

Kommentarer

  • Hej Henrik,

    Tack för ditt meddelande och för att du är intresserad av våra produkter!

    Nedan hittar du en länk till vår TP radiator - en radiator med integrerat ventilarrangemang och installatören kan välja mellan att koppla den i sidan eller botten, efter vad som passar hos er.
    Jag lägger med en länk till vår hemsida här. Thermopanel V4
    Ovanför bilden på radiatorn hittar du olika flikar, både dokument, installation och tillbehör som just 1-rörsfördelare.

    När det gäller kallras kan du både välja en inbyggd radiaror som Aquilo eller en konvektor som inte bygger så högt för att ta för mycket av fönsterpartiet.
    Jag föreslår att du går in på vår hemsida och i vänster hörn finns ett sökfält (förstoringsglas) om du skriver "Kallras" så får du olika länkar med tips att läsa.

    Kontakta gärna en VVS installatör som sedan kan hjälpa dig beräkna effekt och vad som är mest lämpligt att installera.

    Lycka till!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Sales and Customer Support