MEB radiator ger ingen värme

Hej!

Har ett gammalt MEB-elemnt som inte längre ger värme efter sommaruppehållet. Lampan lyser, har prövat olika kombinationer av inställningar för att försöka få liv i värmen utan resultat. Finns det säkring eller liknande nånstans som kan återställas?
Vänliga hälsningar,
Roy

Kommentarer

  • Hej.
    Det kan vara antingen termostaten eller elpatronen som är trasiga.
    Överhettningsskyddet är en del av elpatronen och går inte att återställa.
    Vänligen kontakta en elektriker för att få radiatorn felsökt och ev. reparerad.
    Joakim Tech Support El Nordic