LVI termostat till MEC - Alata

Hej ,
Jag har ett LVI MEC 510 ALATA 4oo Volt 1000 watt .
När jag slår på strömbrytareni thermostathuset händer ingenting, det blir inte varmt kontroll lampan lyser inte heller. Jag har mätt spänningen i anslutningsdosan där har finns det 400 volt.
Finns det någon säkring i ther mostat huset som kan vara trasig?
Går det att beställa ett nytt thermostathus till detta element ?
Beställning nummer på komplett thermostathus och pris.
Vänligen Hasse Lundin
Hasse Lundin

Kommentarer

  • Hej Hasse,
    tack för din fråga.
    Du har skrivit att det är både MEC och Alata och det är ju två olika modeller.
    Vi har reservdelar till bägge men är leverantör och säljer inte till privatpersoner.
    Du kontaktar en elektriker med firma eller en Elbutik typ Elon eller Elkedjebutik för att få ett pris på att byta termostater.
    Du anger hela beteckningen som står på radiatorn när du beställer.
    Med vänliga hälsningar

    Kristina Sales and Customer Support