Vad kan orsaka läckage på Purmo Compact?

Undrar hur man får reda på vad som orsakat rosthål i 10 år gamla radiatorer (Purmo compact)?
En radiator började läcka inom 10 åriga garantin.
Fick då en ny utan att skicka vattenanalys.
Nu en till efter ytterligare ett par år.
Har ytterligare 5 st som inte börjat läcka än!?
Vore tacksam för information.
Björn Roman

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga.

    En möjlig orsak är att vattnet syresätts kontinuerligt genom att systemet fylls på så fort trycket sjunker, då rostar radiatorerna inifrån. Ett värmesystem ska inte behöva fyllas på regelbundet. Om inte det är problemet rekommenderas vattenanalys och genomgång av systemet av rörläggare eller motsvarande fackman.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Hannah Sales and Customer Support