Koppla ihop radiatorer i appen under t.ex ett rum

Har appen Unisenza för iOS och LIVI Yalis digital plus + Gateway.
1) Jag ser inte att det går att koppla ihop radiatorer så att man kan göra ändringar som påverkar alla gemensamt? T.ex som i mitt fall 2 st i ”vardagsrum”.
2) Jag ser inte ändringar effektueras om jag drar temperatur-hjulet på en enskild radiator. Jag läser t.ex att jag dragit hjulet till 17,5 men ser fortf efter timmar att det fortf står 19 gr på ikonen!?
3) Hur ändrar man till 24 tim system under ”Schema”? (Jag har profil svenska/Sweden) och ser tidsangivelse i huvudfönstret som ”00.00”!?
Jonte Takman

Kommentarer

  • Hej Jonte

    1) Att koppla ihop radiatorer som master - följare behandlas i denna instruktionsfilm som finns på Youtube:
    https://www.youtube.com/watch?v=Mt6ySokDrUQ&list=PLB0t2NaJrFnBtYZEW8dRswcue9RsHzNsG&index=3

    2) Ikonen på "skrivbordet" visar aktuell rumstemperatur, alltså så kallat ärvärde. Det inställda önskade värdet (börvärde) visas om du trycker på ikonen.

    3) Du kan ändra tidsinställningen för din gateway om du trycker på de tre strecken uppe till höger. Välj "Enhet" och sedan "Gateways"
    Tryck sedan på gatewayen i listan. Då kommer du in och kan ändra inställningarna för.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Ok, nu har jag följt anvisningar och ser att efter flera timmar (märkligt länge faktiskt) så är tempen ”är”, nere i i ställt värde.
    Ang parning (onödigt krångligt och borde vara högre upp i hierarkin såsom en toppfunktion. Alla med flera element i samma rum vill givetvis para dem):
    Jag har två rum med vardera 2 element: Matsal och Musikrum. När jag parat dessa 2 element för vardera rum så undrar jag varför ett parat element finns kvar med en elementikon medan det parade i andra rummet helt försvunnit?
    Ang bild 2, inställningsfönstret för ”Matsal2”, längst ner ”Ta bort Matsal2”. Om jag ”Tar bort”, försvinner bara ikonen eller radiatorn helt från appkontroll?
    Jonte T
  • Hej.
    Du kan enkelt välja om du vill se en parad radiator eller inte genom att markera eller avmarkera knappnålen här.

    Om du väljer "Ta bort" så tar du bort radiatorn från installationen.

    Joakim Tech Support El Nordic