Kalibrering av den interna mätsonden Yali Parada

Våra LVI Yali Parada element tror det är 30+ grader varmt i rummen. Elementen värmer därför inte.

När jag följer manualen för kalibrering av interna mätsonden, då sparas inte den nya temperatur. Jag kan alltså inte kalibrera elementen.

Vad är det som går fel och hur fixas detta?
Adam CP

Kommentarer

  • Hej Adam,

    Tack för din fråga.
    Prova med att fabriksåterställa termostaten, då ska givaren visa rätt värde annars är den sönder.

    Är det inom garantitiden (2år) så reklamera radiatorerna där du köpt dem.
    Annars kontakta en lokal elfirma eller återförsäljare som kan byta ut termostaten till dig.

    Fabriksåterställningen gör du genom att hålla inne OK knappen i 6 s, så där står RFi, tryck sedan på höger pil några gånger tills du ser CLr. När där står CLr i displayen håll inne OK knappen tills termostaten gör en omstart.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support