Ingen värme i rummet, vad kan vara fel?

Hej,

Vi har MMA-ventiler och termostater i vårt hus.
Vi upplever att det är dålig värme just nu.

Vad kan vi börja med att kontrollera?
Bert Lindstrand

Kommentarer

  • Hej Bert,

    Tack för din fråga.
    Man kan börja med att kontrollera nedan.

    * Kontrollera med en termometer att rumstemperaturen överensstämmer med det inställda värdet på termostaten. Vrid till högre, eller lägre siffra om det behövs.
    OBS! Räkna med att det tar minst 1-2 timmar innan temperaturen i rummet blivit den önskade efter varje omställning på ratten.

    * Kontrollera att det inte är luft i radiatorn.

    * Kontrollera så att rumsluften fritt kan cirkulera runt termostaten, utan att hindras av gardiner, möbler eller dylikt.

    * Kontrollera att termostaten ej utsätts för värmestrålning eller kalldrag.

    * Kontrollera att framledningstemperaturen från pannan är tillräcklig.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support