Ska man fylla på olja i ett oljefyllt element?

Då man byter värme-slinga i ett olje-fyllt element, skall man då fylla på olja? Skall elementet vara fyllt "till bredden"?
Ulf Alkner

Kommentarer

  • Hej.
    Oljan i radiatorn ska aldrig fyllas på.
    Den är fylld med rätt mängd från fabrik (ej helt full) och om ingen olja läckt ut är det fortfarande rätt mängd i den. Oljan i radiatorn är en specialolja som inte ska blandas med olja av andra specifikationer.
    Om en större mängd olja läckt ut vid byte av elpatron bör radiatorn bytas ut.
    Joakim Tech Support El Nordic