Ersättare till Touch e3

Jag har ett par stycken radiatorer av modellen Yali Digital C0508011 som jag vill koppla upp mot en styrenhet som är uppkopplad till internet. Enligt informationen jag har hittat så bör eran styrenhet Touch E3 kunna uppfylla detta, men den verkar tyvärr ha utgått ur erat sortiment och verkar inte finnas tillgänglig hos återförsäljare.

Tittade istället på eran nyare styrenhet Unisenza Plus Gateway som verkar vara kompatibel med Yali Digital+. Går dessa att koppla upp mot gamla Yali Digital som jag har eller måste jag isåfall uppgradera mina radiatorer till Yali Digital+? Om inte, går det att få tag på Touch E3 även fast den verkar ha utgått? Kanske som reservdel? Finns det annars någon annan av era styrenheter som är kompatibel med mina radiatorer och samtidigt uppkopplad till internet?
Jonathan

Kommentarer

  • Hej Jonathan.
    Touch E3 har utgått sedan ungefär ett år tillbaka och vi har inte kvar några till försäljning.
    Vill du fjärrstyra dina radiatorer av den äldre typen av Yali Digital kan du uppgradera dina radiatorer till Yali Digital Plus och sedan koppla dessa till gateway Unisenza Plus. Du får då möjlighet att styra radiatorerna via din mobiltelefon eller surfplatta.
    Vänligen kontakta en elinstallatör för pris på produkter och installation.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Går det att installera Yali Digital plus termostat på de äldre Yali digital? Alltså behålla radioatorn, men byta ut bara termostatdelen, och på så sätt kunna använda Unisenza plus?
    Teo
  • Hej.
    Ja man du kan beställa detta uppgraderingskit av en elinstallatör som också får fixa montering/installation.
    Vänligen kontakta en elinstallatör för pris på produkter och installation.
    Joakim Tech Support El Nordic