Ska jag byta vätska i BANDAI ?

Hej har en Bandai 300w från 2011, som vi ska byta elpatron och termostat på, ska man även byta vätska i den?
Det som har läckt ut via elpatronen verkar inte vara olja då det var vattenlösligt, är det någon variant av glykol?
Den gamla elpatronen hade en svart beläggning som luktade lite bränt, men gick att skrapa bort

MVH
//ERIK

Erik

Kommentarer

  • Hej.
    Nej du behöver inte byta vätska. Du fylla på med vanligt vatten upp till ett par cm från helt fullt.
    Det är mycket riktigt vatten och glykol i torken.
    Joakim Tech Support El Nordic