Kan man använda adapter MMA NTI för att få på en Uponor termostat på ett AGA/TP koppel?

Hej,
Har en radiator med en AGA-ventil och ska montera en termostat T-162 från Uponor.
Har hittat er adapter med RSK-nummer 4805282. Den har M20-gänga vilket också AGA-ventilen har. Hittar dock inget mått på bygglängden och yttre gänga för att kunna bedöma om den passar till T162.
Kan ni hjälpa mig med dessa uppgifter ?
Olle Kalin

Kommentarer

  • Hej Olle,

    Tack för din fråga.
    Adapter 4805282 går från M20 gänga till M28 gänga och är till för att man ska kunna sätta vår termostat på.
    Bäst är om du kontaktar Uponor, så får de rekommendera lämplig adapter.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support