Dvergsyrin i liten kasse - går det?

Hei. Jeg vurderer å plante dvergsyrin i blomsterkasse. Kassene skal jeg bygge selv, men er usikker på om 50x50x50 cm vil være tilstrekkelig plass for dvergsyrinen?
Nina Helene

Kommentarer

  • Hei Nina Helen!

    Det er nok litt i det minste laget, selv om det kan gå fint om du bor i et mildere område. Om du har mulighet til å gi plantene litt mer jorddybde så tenker jeg at nærmere 60-70 cm burde være minimum for best mulig vekst for dvergsyrinen!

    Husk at jo mindre potte du har, jo mer utsatt for frost om vinteren og tørke om sommeren er plantene. I tillegg kan en litt liten kasse hemme noe av veksten til planten når den blir eldre.
    Silje Gartner

Ditt navn og innlegg blir synlig for alle. Din e-postadresse vises aldri offentlig.