Vad gör vi med skräpet som vi plockar själva från naturen?

Min 5-åriga dotter tycker att det är alldeles för mycket skräp i naturen i Partille Centrum (mycket mer än för några år sedan, skulle jag också säga) och hon vill gärna hjälpa till att plocka det. Vi undrar vad vi kan göra med sopsäckarna efter vi plockar skräpet från naturen. Vi är tveksamma att Partillebo skulle uppskatta om vi lämnar säckarna i soprummet...
Adrian

Kommentarer

  • Hej Adrian,

    Vilket bra engagemang!

    Handlar det oftast om förpackningsavfall så uppmuntrar vi att skräpet slängs på en återvinningsstation men närmsta offentliga papperskorg går också bra.

    Välkommen åter!

    Med vänlig hälsning,
    Robert Kommunvägledare