Staket och solceller

Hur ser man från kommunens och byggnadsnämndens sida kring att bygga solcellsstaket? Skulle tex kunna vara något som liknar detta. Antar att baksidan enbart är målat trä. Skulle det i så fall spela någon roll vad som är riktat in mot tomten resp ut från tomten. Idag måste ju staket vara minst 50% genomsiktliga för att räknas som staket.
https://www.etc.se/etc/vart-solcellsstaket-ar-fardigbyggt

Kommentarer

  • Hej! Bygglovsenheten bedömer åtgärden som ett plank och att det då är bygglovspliktigt.

    Vänliga hälsningar