Vem har ansvar för omärkta klädcontainrar?

Hej!
Vilken organisation är ansvarig för dessa klädcontainrar (se bifogad bild)? Såg att det stod en på Kvarnfallsvägen nu och har tidigare sett vid Vallhamra. Hittar inget företagsnamn.

Med vänlig hälsning, Helene

Kommentarer

  • Hej Helene,

    Det var ingen bild bifogad, men det verkar vara på FTI-stationerna dessa klädcontainrar står. Tillstånd att stå där beviljas av Trafikenheten. Alla containrar som har tillstånd skall vara märkta med organisationens namn samt telefonnummer. Dessa omärkta containrar kan därför vara oseriösa och ska polisanmälas - lämpligast av den som upptäcker dem.

    Vänliga hälsningar
    Kundcenter

    Karin Kommunvägledare
  • Hej!
    Kom bilden med nu?
    Jag kan inte hitta något företagsnamn eller kontaktinformation på containern…

  • Hej,

    Vi har lämnat ärendet vidare till Trafikenheten som får kolla detta och, vid behov, polisanmäla. Jättebra att du hör av dig.

    Vänliga hälsningar
    Kundcenter

    Karin Kommunvägledare