Hur ansöker jag om busskort för elev i grundskola?

Hur ansöker jag om busskort till mitt barn som går i grundskolan i Partille?

Kommentarer

  • Hej,

    Till grundskoleelever kan man ansöka om skolskjuts. Om det är möjligt beviljas detta i form av busskort. För att vara berättigad till skolskjuts måste eleven ha mer än tre kilometer mellan hemmet och skolan. Du hittar mer information om detta på kommunens hemsida - där finns också länk till själva ansökan som är en e-tjänst: https://www.partille.se/barn--utbildning/skolskjuts/

    Vänliga hälsningar
    Hanna Kommunvägledare