Påverkas mitt barns vistelsetid på förskolan om jag är ledig från mitt jobb med graviditetspenning?

Hej!
Jag är gravid med mitt andra barn och har ett arbetet där jag kommer gå på graviditetsledigt mot slutet. Jag undrar om det påverkar mitt första barns vistelsetid på sin förskola och i så fall på vilket sett?

Tack för hjälpen!

Kommentarer

  • Hej Catrin! Vid uttag av havandeskapspenning får äldre barn i förskola behålla sitt ordinarie schema. En månad efter syskons födelse begränsas därefter vistelsetiden till 15 timmar per vecka förlagt till tisdag - torsdag kl. 09.00 - 14.00.

    Vänliga hälsningar
  • Hej,
    Jag vill bara kolla så ovanstående fortfarande gäller? Att det är okej att barnet går kvar på ordinarie schema vid graviditetspenning?

  • Hej!
    Ja, ni kan behålla ordinarie schema under tiden ni beviljats graviditetspenning. Därefter 15-timmarsplats från det datum nya barnet är en månad gammal.