Fritidshem

På placeringsbeskedet för förskoleklass står att man inte behöver ansöka om plats på fritidshem om man går i förskola, att platsen flyttas automatiskt. När får man bekräftelse på det? Nu skall ju lovschema besvaras för förskolan och då behöver vi ju besvara en del av tiden till fritidshem istället...

Kommentarer

  • Hej!

    De veckor som ditt barn går kvar på förskolan lägger du ett lovschema för. När det kommer till veckorna i augusti före skolstart, stämmer du av det med skolan, när ni har informationsmöte nu under våren. (Bekräftelse på fritidsplats skickas inte ut.)

    Med Vänlig Hälsning
    Amanda Kommunvägledare