förskoleklass

Är det möjligt för min son att börja skolan hösten 2024 vid 5 år och 8 månaders ålder?
Jag har läst på skolverket hemsida att detta är möjligt , men jag vet inte hur jag ska gå vidare.
Mahsa

Kommentarer

  • Hej.
    Skolvalet till förskoleklass i januari 2024, är för barn födda 2018. Önskar ni ansöka om tidigare skolstart återkommer ni direkt till Utbildningsförvaltningen, så kan ansökningsblankett skickas. Utbildningsförvaltningen nås via Kundcenter, 031-7921000 eller mejl, kundcenter@partille.se.

    Vänliga hälsningar
    Ola Kommunvägledare