Flexlinje

Hej! Min mor bor på Oluff Nilssonsväg 7, hon har svårigheter med yrsel och går lite dåligt. I 2015 tog ni bort Flexlinjen utan att ersätta denna med något.
Vad sker, har ni ngn ny linje på gång?
Äldre människor i dag bor hemma mkt längre och måste ha hjälp med att komma sig till och från. När dessa människor samtidigt inte klassificeras som så sjuka att de får godkänt färdtjänst så måste kanske Partille kommun hjälpa till på annat sätt.
Flexlinjen finns i hela Göteborg och är mycket enkel att använda sig av.
Varför får inte boendes i Partille samma service?
Mvh

Kommentarer

  • Hej. Vi kollade detta med kommunens trafikenhet och det är tyvärr inte aktuellt att återinföra Flexlinjen.
    Partille kommun har tidigare haft en servicelinje i kommunen men den togs, som du säger, bort 2015. Orsaken var mycket lågt resande. I dagsläget finns inga planer på att införa flextrafik i Partille och inte heller något politisk uppdrag att utreda frågan. Önskemål om att införa flextrafik diskuteras regelbundet inom brukarrådet där kommunstyrelsen finns representerad, men hittills har inte frågan tagits vidare.
    För att tillgodose tillgängligheten för personer med svårigheter att gå längre sträckor hänvisar vi i dagsläget till färdtjänst. Vi jobbar också kontinuerligt med att anpassa den ordinarie kollektivtrafiken för att flera ska kunna resa med den.

    Med vänliga häsningar
    Ola Kommunvägledare