Vatten resistent lera

Jag skulle vilja göra en tvålkopp av lera. Finns det någon bra lera som kan brännas i vanlig ugn och som tål vatten. Eller finns det något lack som gör den mer resistent mot vatten?
Elina

Kommentarer

  • Hej Elina,

    Tack för ditt mejl. Tyvärr så har vi ingen lack som gör den lufttorkande leran helt vattenresistent så att den kan användas för det ändamålet där den kommer i kontakt med mycket vatten.

    Önskar dig en fin dag!
    Mvh Annika
    Product Development