Vadd

Hej!
Jag tänkte skapa stora fluffiga moln. Jag funderar på om jag ska köpa Fyllndsvadd eller fyllnadsbomull. Jag skulle också vilja färga vadden med vattenfärg.
Går det att färga fyllnadsvadden? Den ser fluffigare ut.. Vad rekomenderar ni?
Tacksam för svar😊
Mvh Therese
Therese

Kommentarer

  • Hej Therese,
    Tack för din fråga.
    Vår fyllnadsvadd är gjord av polyester. Om du ska färga vadden så blir det nog bättre resultat med fyllnads bomull då bomull är mycket lättare att färga.
    Vår Polyester vadd är väldigt fluffig och fin så du kan absolut göra fluffiga moln av den.

    MVH
    Helena
    Helena Product Developer