Vad innehåller er tvålmassa, tvålflingor? Kan jag få en innehållsförteckning?

Hej,
Ska blanda flera av era produkter. Är det inte olagligt att denna info inte finns på kosmetiska produkter?
Kan jag få ingredienslistan på tvålmassa, schampo-massa, tvålflingor, tvålfärger?

Kommentarer

  • Hej Elin,
    Tack för din fråga!
    Nej det är inget lagkrav att denna info finns tillgänglig på tex vår hemsida utan det måste stå på förpackningen. Vilket det alltid gör på våra produkter.

    Men här kommer innehållsförteckningarna för de produkter vi tror du undrar över:

    Veg. tvålmassa 500g opak
    Ingredients: Aqua, Glycerin, Sorbitol, Sodium Stearate, Sodium Laurate, Propylene Glycol, Sodium Oleate, Sodium Chloride, Sodium Myristate, Butyrospermum Parkii Butter, Cocamidopropyl Betaine, Glyceryl Laurate, Mangifera Indica Seed Butter, Theobroma Cacao Seed Powder, Citric Acid, Sodium Citrate, Sodium Thiosulfate, Tetrasodium Iminodisuccinate, Titanium Dioxide, Tetrasodium Etidronate.

    Tvålmassa 500g Black soap
    Ingredients: Aqua, Glycerin, Sorbitol, Sodium Stearate, Sodium Laurate, Sodium Oleate, Butyrospermum Parkii, (Shea) Butter, Sodium Cocoate, Sodium Palm Kernelate, Sodium Chloride, Sodium Citrate, Citric Acid.

    Shampoomassa 500g
    Ingredients: Aqua, Glycerin, Sorbitol, Sodium Stearate, Sodium Laurate, Propylene Glycol, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Chloride, Disodium Lauryl Sulfosuccinate, Titanium Dioxide, Stearic Acid, Lauric Acid, Pentasodium Pentetate, Tetrasodium Etidronate, Polyquaternium 7, Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder, Sodium Benzoate.

    Veg.tvålmassa 500g halvtransp.
    Ingredients: Aqua, Glycerin, Sodium Cocoate, Sorbitol, Sodium Stearate, Propylene Glycol, Sodium Coco-Sulfate, Citric Acid, Polyglyceryl-4 Oleate, Cocos Nucifera Oil, Sodium Chloride, Tetrasodium Iminodisuccinate, Tetrasodium Etidronate, Sodium Citrate.

    Tvålflingor 600g vit
    Ingredients: Sodium Palmate, Sodium Palm Kernelate, Aqua, Glycerin, Sodium Chloride, Tetrasodium EDTA, Tetrasodium Etidronate

    Tvålfärger (tex Opak),  men för alla färger gäller innehåll:
    Ingredients: Aqua, Glycerin, Propylene Glycol, 2-Bromo-2-nitropropane-1,3-diol, CI 16255, CI 19140, CI 42090, CI 45100, CI 74160, CI 77266, CI 77891.

    Våra tvåldofter är inte kosmetiska produkter utan kemiska, och därmed så finns det inget lagkrav på att dessa ska redovisas med fullständigt innehåll. Ta gärna en titt på fliken Säkerhet & Miljö på var produkt, där kommer stå det innehåll som gör att produkterna har klassificerats.
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs