Torkad o stunshård akrylfärg

Hej
Jag undrar om jag kan lösa upp stunstorkad akrylfärg med ngt medel så fungerar att måla med igen?mvh Margareta
Åsa Margareta

Kommentarer

  • Hej!

    Tyvärr går detta inte att göra, men jag kan tipsa om att använda dig av en våtpalett till dina akrylfärger, så torkar färgen inte lika snabbt.
    Detta kan du enkelt göra själv med en wettextrasa du blöter, lägger i en behållare/burk och sedan lägger ett bakplåtspapper ovanpå. På bakplåtspappret häller du din färg. har din behållare ett lufttätt lock håller färgen sig blöt längre.

    Du kan inte spara färgen hur länge som helst, den torkar ut tillslut eller så blir det mögligt i behållaren efter ett tag.

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer